مجید اسماعیلی / پژوهشگر علوم ارتباطات / مدیریت فرهنگی و رسانه

D.r majid.esmaili phd.manager calture and media mass commincation

مجید اسماعیلی / پژوهشگر علوم ارتباطات / مدیریت فرهنگی و رسانه

در لحظه و یا به عبارتی در زمان ایجاد پیام، دیگر نمی توان تاثیر ارتباطات و بالاخصّ رسانه را نادیده گرفت.سواد رسانه ای و شناخت ذائقه مخاطب در تولید محتوا، اثری ماندگار بوجود خواهد آورد.
"در عین سادگی اما تاثیر گذار"
تحصیلات:
کارشناسی روابط عمومی
ارشد مطالعات فرهنگی و رسانه
پژوهشگر مدیریت فرهنگی و رسانه در مقطع دکترا
تالیافت:
-هنر روابط عمومی
-فرهنگ سازی عدم خرید کالاهای سلامت محور از طریق شبکه های اجتماعی
-اثر بخشی پلیس فتا
-منبر رسانه شیعه

بایگانی
نویسندگان
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

آخرین مطالب

۵ مطلب توسط «Dr.majid esmaili» ثبت شده است

کلام ساده          بیان ساده            اقناع مخاطب

انتخاب عبارات ساده، پیام را برای مخاطب قابل فهم و زیبا جلوه خواهد داد.

در مواقع لزوم اگر ذهن آماده شما از کلمات فی البداهه استفاده کند، از تکرار گزارش بی نیاز خواهید بود.

سادگی بیان در آرامش گفتار نهفته، خالی از لطف نیست که بگوییم:

هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد. پس هر جمله ای را در وقت خودش باید گفت و برخی دیگر را نباید بیان کرد.

مثلاً برای اداره جلسات، ابتدا موضوع یا موضوعات مطرح، بعد نظرات دریافت، و سپس پیشنهاد و در انتها مصوبات نهایی می شود.

نکته دیگر، عدم به کارگیری کلمات غیر معمول و نا مانوس است که مخاطب نمی تواند یا دوست ندارد با آن ارتباط برقرار کند.

ادامه دارد...

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۳ تیر ۹۳ ، ۲۰:۰۱
Dr.majid esmaili

مطالعه مقدماتی

- مطالعه ابتدایی روی موضوع (پرورش سوژه)

مثلا گزارشگر در یک مصاحبه اگر اطلاعات کافی نداشته باشد منفعل عمل می‌کند و لذا مصاحبه جذابیت نخواهد داشت. مخاطب انتظار دارد اطلاعات سرشار خبرنگار با طرح سوالات هوشمندانه در مقابل اطلاعات نادرست یا غیرواقعی مصاحبه شونده قرار گیرد و او را به مسیر اصلی بازگرداند. گزارشگری که در حوزه کاری خود مطالعه و اطلاعات داشته باشد به تدریج کارشناس و صاحب نظر آن حوزه می‌شود.

مطالعه مقدماتی می‌تواند حتی هدف اولیه را تغییر دهد. زمینه ساز رسیدن به یک ایده مشخص است. شاید برای انعکاس یک رویداد به شکل خبر نیازی به ایده مشخص نباشد چرا که صرف انتشار رویداد، تنها ایده شماست و با کم و کیف آن کاری ندارید. مثلا سخنرانی یک شهردار در حوزه عمرانی نیازی به ایده مشخص ندارد، چرا که خبر ساز این رویداد، محتوا را تعیین و آن را ارائه می‌کند. یعنی در انعکاس صرف رویداد. (البته خبرنگار خبر را نیز با زاویه دید خود انعکاس می‌دهد، انتخاب محتوا، واژه‌ها و جایگاه بیشتر موید این مطلب است) نیازی به ایده مشخص نیست. اما برای تولید یک محتوای ارتباطی در قالب گزارش فیچر، مصاحبه، مستند خبری و ... حتما داشتن ایده ضرورت دارد. چرا که سوژه‌ها موضوعات کلی هستند و این ایده‌ها هستند که از درون سوژه‌ها برآمده و روزنامه نگار را در مواجهه با سوژه‌ مورد نظر، هدفمند می‌سازند. اما برای رسیدن به ایده از درون سوژه‌ها چه باید کرد؟

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۳ تیر ۹۳ ، ۱۹:۱۰
Dr.majid esmaili

لیست منابع  ؛ مربوط به فهرست دروسی می باشد که بایستی  در طول ترم  (با توجه به انتخاب واحد انجام شده توسط شما )تهیه نمائید. لطفا به موارد زیر توجه نمائید:در قسمت توضیحات ؛ فصول یا صفحاتی که حذف شده و در امتحان نخواهد آمد درج شده است.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۳ تیر ۹۳ ، ۱۸:۴۴
Dr.majid esmaili

نمونه سوالات بر اساس نیمسال طبقه بندی شده است :

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۳ تیر ۹۳ ، ۱۸:۲۴
Dr.majid esmaili

آخرین لیست ارائه دروس رشته علوم ارتباطات / گرایش روابط عمومی. توجه داشته باشید ملاک ارائه دروس سیستم گلستان و کارتکسی است که در اختیار کارشناس رشته  می باشد.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۳ تیر ۹۳ ، ۱۸:۲۴
Dr.majid esmaili